Partner serwisu
Drogi i autostrady

Suwałki: Posiedzenie w sprawie koncepcji programowej budowy obwodnicy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
12-04-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Suwałki: Posiedzenie w sprawie koncepcji programowej budowy obwodnicy
fot. Transprojekt Gdański
Koncepcja programowa budowy obwodnicy Suwałk będzie tematem posiedzenia Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych. Odbędzie się ono 19 kwietnia w Sali Konferencyjnej białostockiego oddziału GDDKiA.

Na posiedzeniu ZOPI biuro projektowe Transprojekt Gdański przedstawi prezentację dotychczas zaprojektowanych rozwiązań, będzie też możliwość zgłaszania uwag. Koncepcja programowa obejmuje obwodnicę Suwałk w ciągu drogi ekspresowej S61 na odcinku od węzła Suwałki Południe (dawniej Lotnisko) do włączenia do istniejącej drogi krajowej nr 8 (miejscowość Szwajcaria).

Celem inwestycji jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego biegnącego DK-8 oraz pozostałymi drogami pod granice za budowy miasta na obwodnice, co zapewni większą przepustowość, poprawi warunki ruchu pojazdów oraz warunki życia mieszkańców Suwałk.

Projektowana obwodnica Suwałk, omija miasto po jego zachodniej stronie i na omawianym odcinku przebiega w geograficznym układzie na kierunku z południa na północ i przechodzi w całości przez teren województwa podlaskiego.

 


Większy widok mapy

Przygotowano dwa warianty projektowanej trasy. W pierwszym trasa drogi ekspresowej kieruje się na północny zachód od węzła Suwałki Południe i zbliża się do miejscowości Zielone Królewskie i Zielone Kamedulskie. W ciągu DW-653 zaplanowano węzeł Suwałki Zachód, gdzie ta droga skrzyżuje się z obwodnicą.

Za węzłem Suwałki Zachód trasa przetnie rzekę Czarna Hańcza, dalej obwodnica przetnie drogę wojewódzką nr 655 relacji Olecko – Jeleniewo. Jej zakończenie zaplanowano przed węzłem Suwałki Północ.

Dla tymczasowego połączenia projektowanej obwodnicy z istniejącą siecią drogową zaprojektowano budowę łącznika do DK-8. Docelowo projektowana trasa połączy się na węźle Suwałki Północ z kolejnym odcinkiem drogi ekspresowej S61 Suwałki – Budzisko.

Drugi wariant obwodnicy Suwałk przebiega identycznie jak w pierwszym przypadku. Różnica dotyczy budowy obiektu w Kukowie oraz różnego przebiegu przekroju podłużnego na odcinki w okolicach projektowanego lotniska i jego strefy wzlotów.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Obwodnica za 400 proc. budżetu inwestora lub drożej?

Drogi i autostrady

Obwodnica za 400 proc. budżetu inwestora lub drożej?

Elżbieta Pałys 24 sierpnia 2023

Mazowieckie. Będzie remont DK-63 za ponad 10 milionów złotych

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Obwodnica za 400 proc. budżetu inwestora lub drożej?

Drogi i autostrady

Obwodnica za 400 proc. budżetu inwestora lub drożej?

Elżbieta Pałys 24 sierpnia 2023

Mazowieckie. Będzie remont DK-63 za ponad 10 milionów złotych

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5